Zamanın sunduğu bütün imkanlar karşısında bizler kendi değerlerimizle yarınlara doğru nasıl ve ne gibi adımlar attığımızı bilmemiz şarttır. Bu bağlamda  günümüzde varsıl oluşumuzu nasıl dile getirmeliyiz. Tabii her şeye karşın varsıl olmak, bir bakıma kültürel hayatımızın zenginliği ve bu alanda yaptığımız çalışmalar ile sunduğumuz emeklerin ne gibi sonuçlar getirdiği ya da ne gibi sonuçların elde edildiği konusu da çok önemli.  Yıllardır yazıyorum, edebiyatla meşgul oluyorum, ama içimde en derin izler bıraktığı çalışmalarım ve konumumun muhakkak ki çocuk dergilerinde çalıştığım yıllara  aittir. Unutulmayan değerlerle iç iç olup özellikle de çocuklara değin bir derginin hazırlanması konusundaki sunulan her emeğin karşılığını almak güzel bir yaşantıdır. Fazla söz söylemek niyetinde değilim. Ama bu günlerde gazetemiz Yeni Balkan dahilinde  “Bahçe” adlı çocuk dergisinin yayımlanması  farklı bir yaşantıyı, farklı bir duyguyu yaşattı bende. Mutlu oldum. Sevindim. Tabii  çocuk dergisinin yayımlanması bura  kültürel hayatımız ve çocuklarımızın özellikle de ilkokul sıralarında okuyan öğrencilerimiz için önemli bir unsurdur. Önemli bir yardımcı ders kitabıdır. Bu gerçeği de unutmamamız gerek. Derginin amacı da belirli bir noktada tabii öğrencilere  dergiyi sevdirmek, içerilen yazılar ile onları tatmin etmek gereğini bilmek gerek. Muhakkak ki dergiyi hazırlar iken sorunlarla da karşılanacaktır, ama her şeyin üstesinden gelmek için didinmeden çalışılmalıdır. Bu konu ciddi çalışmalara  bağlıdır. Tabii derginin hazırlanması kolay bir iş değildir. Ama Yeni Balkan gazetesi çalışanlarının bu alanda çaba sunacağına inanıyoruz. Geleceğe dönük bütün çalışmalarda  bura Türk edebiyatçıları ile, okullardaki öğretmen ve öğrenciler ile yakinen işbirliği yapılacaktır. Dergiyi, dergiye gelen yazılar zenginleştirir daha da değerli bir hale getirir. Bunun bilincinde olmak şarttır.

Bu hafta içinde doğrusu Perşembe gününden başlamak üzere bir ay Ramazan ayı ile mutluluğumuz bir kat daha artacak... Hoş geldin Ramazan  demek en doğrusu değil midir? Tabii Ramazan  ayı içinde  Müslüman alemi  oruç tutarlar. Bu güzel ibadetin çok yanlı etkisi oluyor ... İnsan kendini  bildikçe de bu ibadet ile varlığını sürdürecektir. Gönüller kırmamak, küsmemek hatta hatta  daima iyilikleri  düşünmek  gereğini bilerek her gün yüreğinin temizliği ile  sarsılmayan bir arzu içinde  varsıl olmayı  önemsemek   gerçekten çok önemli... Bunun bilincinde olmak  ve daima  hayatımızın her noktasında kendi dini inanç ve ibadetlerimizle birlikte daha da güçlü olacağımıza inanıyor ve her şeyden çok  sorunlarımızı çözmek yolunda atacağımız her adımımızın daha da güçlü olacağına inananlardanız.

Ramazan ayı içersinde  tabii kültürel alanda da kimi etkinlikler düzenlenir. Hele hele ilahilerin yankılanması bir başka olgu oluyor bizim için... Var olmamızın yolları böylesine  ortaya çıkar, böylesine gerçekleşir. Bu alanda varız demek  en doğrusu değil midir?

Doğru olanını yapmak  bizi güç katar. İnsan var oldukça sesi ile inancı ile ibadeti ile bir o kadar daha güçlü olur, bir o kadar  mutluluklar içinde bulunur. Bu gerçeği de asla ama asla unutmamalıyız... Varız değil mi? Hadi Ramazan-i Şerifiniz  Mübarek Olsun... Bütün gönüller bir yürek olarak çarpsın hele. Ramazan ayında gönüllerimiz bir yürek içindedir. Bundan güzeli var mıdır, hadi  sizler söyleyin....

Advert