Türkiye Cumhuriyeti Üsküp Büyükelçisi Hasan Mehmet Sekizkök Manastır bölgesini ziyaret etti.

Büyükelçi Sekşzkök, restorasyonu Türkiye Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Manastır’daki Hacı Mahmut Bey Camii’ni (1522) ziyaret etti.

Cami’nin bu yıl ibadete açılması planlanıyor.

Kınalı köyüne ziyaret

Büyükelçi Sekizkök Manastır’a balı Kınalı köyünü ziyaret etti.

Vaktiyle 800 hanesi olan köydeki Türkler 1950’li yıllarda Adapazarı ve İstanbul Bayrampaşa’ya göç etmişler.

Günümüzde sadece 3 hanede Türk aile yaşamaktadır.

Büyükelçi, geçimini büyükbaş hayvancılıkla sağlayan Sebat ve Refiye hanımlarla buluştu. Kınalı’nın eski sakinleri yaz tatillerinde ecdat toprağını ziyarete geliyorlar.

Advert