Değişken hava koşulları ve etkisini artıran yüksek sıcaklıklar, vatandaşların sağlığını tehdit etmeye başladı. Yaz mevsiminin bunaltıcı sıcaklıkları yalnızca günlük yaşamı değil, özellikle yaşlılar başta olmak üzere birçok kişinin sağlık durumunu da olumsuz etkiliyor.

Sağlık ekiplerine başvuran hastalar en çok aşırı yorgunluk, halsizlik, mide bulantısı, kusma ve yüksek tansiyon şikayetleriyle geliyor.

Uzmanlar, yüksek sıcaklıklardan en fazla yaşlıların, küçük çocukların, kronik hastalığı bulunanların, sporcuların ve açık alanda çalışan kişilerin etkilendiğine dikkat çekiyor. Bu grupların sıcak havalarda daha tedbirli davranmaları gerektiği vurgulanıyor.

Önümüzdeki günlerde, bazı bölgelerde termometrelerin 39 dereceyi göstereceği günlerde uzmanlar, sıcak hava dalgası nedeniyle vatandaşların günlük alışkanlıklarını hava koşullarına göre düzenlemeleri gerektiğini belirtiyor. Özellikle 11.00 ile 17.00 saatleri arasında doğrudan güneş ışınlarına maruz kalınmaması, bol sıvı tüketilmesi ve zorunlu olmadıkça dışarı çıkılmaması tavsiye ediliyor. En büyük risk grubunu oluşturan yaşlılar, çocuklar ve kronik hastalığı bulunan kişilerin bu saatlerde ekstra dikkatli olmaları isteniyor.

 

Advert