Türkiye Cumhuriyeti'nin Makedonya ordusuna yaptığı hibe yardımının teslim edilmesi vesilesiyle bugün Genelkurmay Başkanlığında tören düzenlendi.
Törende konuşan Makedonya Savunma Bakanı Zoran Yolevski, "Makedonya'nın bağımsızlığından bu yana bize dost eli uzatan, başta savunma olmak üzere toplumsal hayatın her alanında işbirliği için hazır olduğunu söyleyen ilk ülke Türkiye oldu" ifadelerini kullandı.
Yolevski, 1996 yılından bu yana 700'den Makedonya ordusu mensubunun Türkiye'deki prestijli askeri okullarında eğitim aldığını, Türkiye'nin Makedonya ordusunun modernizasyonuna önemli katkı sağladığını vurguladı.
İki ülke arasındaki mükemmel ilişkilerin bölge ve daha geniş çapta çok iyi bir örnek teşkil ettiğini söyleyen Yolevski, Türkiye'nin, Makedonya'nın NATO üyeliği konusunda verdiği desteğe teşekkür etti.
Törende, Makedonya Genelkurmay Başkanı Goranço Koteski ve Başkan Yardımcısı Naser Seydini, Savunma Bakan Yardımcısı Arben Labenişta, T.C. Üsküp Büyükelçiliği Askeri Ataşesi Albay Gökhan Yiğittürk, generaller ve diğer davetliler katıldı.
Makedonya ile Türkiye arasında toplamda 28 askeri mali yardım anlaşması imzalanırken, bu anlaşmayla. 1 milyon 950 bin ABD doları değerindeki bot, askeri üniforma ve teçhizat Makedonya ordusuna hibe edildi. Protokol üyeleri hibe edilen üniformalar ve botlar hakkında askerlerden bilgi aldı.