Zamanın sunduğu bütün imkanlar karşısında bizler kendi değerlerimizle yarınlara doğru nasıl ve ne gibi adımlar attığımızı bilmemiz şarttır. Bu bağlamda günümüzde varsıl oluşumuzu nasıl dile getirmeliyiz. Tabii her şeye karşın varsıl olmak, bir bakıma kültürel hayatımızın zenginliği ve bu alanda yaptığımız çalışmalar ile sunduğumuz emeklerin ne gibi sonuçlar getirdiği ya da ne gibi sonuçların elde edildiği konusu da çok önemli. Yıllardır yazıyorum, edebiyatla meşgul oluyorum, ama içimde en derin izler bıraktığı çalışmalarım ve konumumun muhakkak ki çocuk dergilerinde çalıştığım yıllara aittir. Unutulmayan değerlerle iç iç olup özellikle de çocuklara değin bir derginin hazırlanması konusundaki sunulan her emeğin karşılığını almak güzel bir yaşantıdır. Fazla söz söylemek niyetinde değilim. Ama bu günlerde gazetemiz Yeni Balkan dahilinde “Bahçe” adlı çocuk dergisinin yayımlanması farklı bir yaşantıyı, farklı bir duyguyu yaşattı bende. Mutlu oldum. Sevindim. Tabii çocuk dergisinin yayımlanması bura kültürel hayatımız ve çocuklarımızın özellikle de ilkokul sıralarında okuyan öğrencilerimiz için önemli bir unsurdur. Önemli bir yardımcı ders kitabıdır. Bu gerçeği de unutmamamız gerek. Derginin amacı da belirli bir noktada tabii öğrencilere dergiyi sevdirmek, içerilen yazılar ile onları tatmin etmek gereğini bilmek gerek. Muhakkak ki dergiyi hazırlar iken sorunlarla da karşılanacaktır, ama her şeyin üstesinden gelmek için didinmeden çalışılmalıdır. Bu konu ciddi çalışmalara bağlıdır. Tabii derginin hazırlanması kolay bir iş değildir. Ama Yeni Balkan gazetesi çalışanlarının bu alanda çaba sunacağına inanıyoruz. Geleceğe dönük bütün çalışmalarda bura Türk edebiyatçıları ile, okullardaki öğretmen ve öğrenciler ile yakinen işbirliği yapılacaktır. Dergiyi, dergiye gelen yazılar zenginleştirir daha da değerli bir hale getirir. Bunun bilincinde olmak şarttır.
Bu hafta içinde doğrusu Perşembe gününden başlamak üzere bir ay Ramazan ayı ile mutluluğumuz bir kat daha artacak... Hoş geldin Ramazan demek en doğrusu değil midir? Tabii Ramazan ayı içinde Müslüman alemi oruç tutarlar. Bu güzel ibadetin çok yanlı etkisi oluyor ... İnsan kendini bildikçe de bu ibadet ile varlığını sürdürecektir. Gönüller kırmamak, küsmemek hatta hatta daima iyilikleri düşünmek gereğini bilerek her gün yüreğinin temizliği ile sarsılmayan bir arzu içinde varsıl olmayı önemsemek gerçekten çok önemli... Bunun bilincinde olmak ve daima hayatımızın her noktasında kendi dini inanç ve ibadetlerimizle birlikte daha da güçlü olacağımıza inanıyor ve her şeyden çok sorunlarımızı çözmek yolunda atacağımız her adımımızın daha da güçlü olacağına inananlardanız.
Ramazan ayı içersinde tabii kültürel alanda da kimi etkinlikler düzenlenir. Hele hele ilahilerin yankılanması bir başka olgu oluyor bizim için... Var olmamızın yolları böylesine ortaya çıkar, böylesine gerçekleşir. Bu alanda varız demek en doğrusu değil midir?
Doğru olanını yapmak bizi güç katar. İnsan var oldukça sesi ile inancı ile ibadeti ile bir o kadar daha güçlü olur, bir o kadar mutluluklar içinde bulunur. Bu gerçeği de asla ama asla unutmamalıyız... Varız değil mi? Hadi Ramazan-i Şerifiniz Mübarek Olsun... Bütün gönüller bir yürek olarak çarpsın hele. Ramazan ayında gönüllerimiz bir yürek içindedir. Bundan güzeli var mıdır, hadi sizler söyleyin....