Ülke genelinde trafik güvenliğini artırmayı hedefleyen “Güvenli Şehir” (Safe City) projesi, kademeli olarak Ohri Emniyet Müdürlüğü’nün sorumluluk alanında da uygulanmaya başlandı.
Yapılan açıklamaya göre, son teknik testlerin tamamlanmasının ardından bugün Debırca Belediyesi’ne bağlı Novo Selo yakınındaki otoyol kesiminde kurulan güvenlik kameraları devreye alındı.
Önümüzdeki dönemde sistemin Gorenci ile Trebenişta köyleri arasındaki karayolunda, ayrıca bölgedeki yoğun kullanılan güzergâhlarda ve 8 ile 10 numaralı ulaşım koridorlarında da faaliyete geçirilmesinin planlandığı bildirildi.
Emniyet yetkilileri, kameraların kurulmuş olmasına rağmen şu aşamada sürücülere ceza kesilmeyeceğini belirtti. Sistemin henüz son teknik kontroller ve test sürecinde olduğu ifade edildi.
Ohri Emniyet Müdürlüğü, sürücülere trafik kurallarına titizlikle uymaları çağrısında bulunarak, özellikle Novo Selo otoyol kesiminde geçerli olan 100 kilometre/saat hız sınırına riayet edilmesi gerektiğini hatırlattı.